- Mötets öppnande.
Petri förklarade mötet öppnat klockan 13.46.
- Godkännande utav dagordningen
Samtliga finner dagordningen godkänd.
- Val av ordförande, sekreterare samt justeringsman för mötet
Till ordförande och sekreterare valdes dom sittande, ordförande
Petri och sekreterare Janet. Justeringsman Ivar Nilsson.
- Rapporter
A:Ordförande:
Vi har fått ett godkännande från kommunen att vi får
25.000:- i bidrag till ny matta.
Vi har haft ett möte med den nya fastighetsägaren, tisdagen den
5/8. Det diskuterades rivning av scen, ny entré i kansliet och
skylt. Rivningen utav scenen var helt okej, även en ny entré och
att vi ska sätta upp en skylt på framsidan av huset.
Ventilationen i träningslokalen fungerar nu som det ska.
På terminsavslutningen var det bra uppslutning och det var en
trevlig tillställning.
B: Sekreterare:
Inget att rapportera
C: Kassör:
Vi har nu 64.722,98 kronor på kontot.
Vi har fått 30.000:- i bidrag från kommunen till hyra av lokalen.
Vi har även fått sponsringspengar från Sven Wällstedt. 2000:- för
träning under sommaren.
Ekonomin för klubben ser ljus ut just nu.
D: Judoansvariges rapport:
Det kommer att starta en ny grupp till
hösten. Ett pass som är framför allt riktat till dom som är 40+.
5 personer har graderats till brunt. Graderingen hölls den 11/6. De
som graderades var:
Ola Rosenius, Eddie Tisma, Hanna Rehnkvist, Simon Ydman och
Janet Hultman.
Under sommaren har det varit sommarträning varje onsdag klockan
18.00.
: Ju jutsu ansvariges rapport:
Sandra Jungergård har graderats
till gult bälte. Graderingen ägde rum den 15/6.
D: Övriga rapporter:
Budoklubbens webbmaster, Ivar Nilsson, har
uppgraderat postgironumret och telefonnumret på klubbens hemsida.
Ska så fort som möjligt uppdatera tränarsidan, när han har fått
bilder på alla tränare som han kan lägga upp.
- Utbildning
Det ska hållas en Barn 1 i Södertälje den 24-26/10 och 8-9/11.
Kostnad 1 500 kronor per person. klubben ska skicka Andreas
Wällstedt och Janet Hultman på denna utbildning. Andreas ska ta hand
om anmälningen.
- Föregående protokolls åtgärdslista
Michael Kilén har fått en nyckel till lokalen.
Närvaropapperena har fyllts i och skickats in.
- Öppethus
Söndagen den 17/8 ska det vara öppethus i klubblokalen. Vi ska ha
ett träningspass med judo för barnen, lika så ett pass för barnen
med ju jutsu. Sedan även för dom vuxna, först judo och sedan ju
jutsu. Det kommer att finnas tillgång att köpa korv och fika. Glenn
ska införskaffa varorna. Andreas ska prata med Johan Wahlberg ifall
han skulle kunna tänka sig att vara gästtränare för det vuxna
passet judo. Ivar ska stå för DVD och filmer. Affischer ska sättas
upp.
- Träning i skolan
Janet ska prata med gymnastiklärare när skolan har börjat, om ifall
vi skulle kunna få komma upp och ha lite lektioner med barnen i
skolan.
- Lokalen
Tills den 17/8 ska golvet i lokalen vara färdigt, så mattan ligger
ute igen. Tisdagen den 12/8 kommer Kåre Krögli och ska hjälpa oss
att höja elementen. Vi behöver också troligtvis en plåtslagare som
kan hjälpa oss med ventilationsrören, som ligger under scenen.
- Nästa möte
Nästa möte ska hållas den 21/9 klockan 13.00
- Mötets avslutande
Mötet förklarades avslutat klockan 14.55
|