BK Yoi Styrelsemöte nr 4
30/4 2017

Närvarande

Ivar Nilsson

Glenn Bardh

Ömer can Sen

Tom Svensson

Tuija Kilian

Henrik Persson


1.Mötets öppnande

Ivar förklarar mötet öppnad


2.Val av ordförande, sekreterare och justerare

Till Ordförande valdes sittande Ivar Nilsson

Till Sekreterare valdes sittande Tuija Kilian

Till Protokolljusterare valdes Tom Svensson


3.Godkännande av föredragningslistan

Föredragningslistan godkändes


4. Rapporter

a. Ordförande

Ivar och Tuija har varit på informationsmöte med kommunen 20/4 på Björkhaga om vad kommun gör för Idrottsföreningarna i Mullsjö nu och vad kommunen har för planer för framtiden vad gäller just detta.


b. Kassören
På föreningens företagsskonto finns 118 074,06 kr

På föreningens Sparkonto finns 25 420,35 kr


c. Sektions ansvariga rapporter
Judo

Wilma Sanddahl har graderat sig till orange bälte.

Judon har haft samträningar med klubben i Habo vilket var väldigt trevligt. Nästa samträning planeras att köras i Jönköping.

Micke Hätälä-Toivola har fått en nyckel till klubben

Jujutsu

William Wall har graderat sig till grönt bälte.

Klubben har varit iväg på Påsklägret 14-17/4

Klubben har varit på ett läger i Jönköping 25/3

Tom Svensson har varit på skolan under April och haft självskydd för barn i års 4 och kommer att ha detta för årskurs 3 också.

Klubben har deltagit i D kurs 22/4

Oskar Franzen har varit på Ungdomsläger 11/2 i Älvsjö

Henrik Persson har fått en nyckel till klubben


5. Kommande tävlingar, läger och utbildningar

Samträning i Göteborg 7 maj

Vårmarknad 20 maj

Jujutsu bältesläger 13 Maj i Linköping



6. Utgifter

Vinterlägret, hyran av Gunnarsbohallen 700kr, Maten 2086kr och Mat 765kr.

Inköp av kastdockor samt dräkter 11 727kr

Graderings-tillbehör 490kr

Fika på Årsmötet 243kr

Ny dammsugare till klubben 996kr

Ungdomsläger 300kr

Assisterande tränarutbildning 1500kr

Påskläger jujutsu 5250kr

Fika på D-kurs 1049kr


7. Frågor hänskjutna från årsmötet
a. Kastdockor

Redan inköpta


b. Reklam

Klubben ska under vårmarknaden dela ut reklamblad och även fråga på tex Pizzeriorna ifall vi får lägga lite reklamblad hos dom

Ivar skriver ut nya folders som kan delas ut.

Ivar ska titta hur man kan länka klubbens Facebook sida till Hemsidan.

Henrik ska ta fram ett koncept på Sponsring/Reklam till nästa Styrelsemöte.


8. Hoodies

Listan för beställning finns på klubben. Det ska bli svarta till alla. När klubben har fått in ca 20 betalningar så beställs dessa.


9. Terminslut

Terminslut 8/6. Terminstart 21/8

Avslutning med korvgrillning och brännboll vid MSOK 11/6 kl 12.00

Sommarträningarna kommer att hållas torsdagar kl.18-20. Alla är välkomna.


10. Nöjesresa

Klubben kommer att anordna en nöjesresa till Skara Sommarland 18/6, Ivar bokar buss.

Alla är välkomna. Anmälan görs på klubben.


11. Nästa möte

28 maj kl.12.30 på Landh`s


12. Övriga frågor

Henrik tog upp frågan vart man kan sätta upp lappar om försäljning av dräkter och liknande på klubben. Den ena tavlan vid soffan får användas till detta. Även sätta upp en korktavlan bredvid ytterdörren för information rörande kommade aktiveter så föräldrar som aldrig går långt in i lokalerna har en chans att se, samt sätta upp lite tydliga skyltar rörande försäljningsavisering och information.


Pusselmatte omslag diskuterades och Tom hade en kontakt som skulle kunna sy dessa, ivar ordnar en ritning på hur de ska sys och delger den till Tom ihop med tygrullen vi ska ha till detta.


Frågan kom upp ifall klubben skulle hyra ett av rummen nere i källaren för att få lite mer plats. Ivar tar kontakt med hyresvärden om vad det kostar samt påpekar att duschar, fönster och taket skulle behöva åtgärdas.


13. Mötets avslutande

Ivar förklarade mötet avslutat



Ordförande


Sekreterare


Protokolljusterare